Lite träning och en massa prat=)

 
(låten har inge med inlägget å göra men den gick nyss på radio och en massa minnen är relaterade till just denna låt... så grymt fin!!!)


Igår kom Linda till vingåker med Athos.
Vi styrde kosan ut till marsjö med fikakorg och dummies=)
Solen lyste hela tiden och det var verkligen super skönt ute!

Jag började köra med Enzo som fick vattenmarkeringar.
Han har jätte fin fart ut och in med, men har många olika bestyr för sig då han är blöt haha!
Men jag har inga som helst krav eller så med detta så jag är super nöjd med det hela!
En dummies drev iväg in bland massa näckrosor... hmm... jag provade att dirrigera Lorenzo (typ tränat det på nybörjar nivå max 2 gånger), jag fick ut honom efter många om och men haha.
Fick honom intill dummisen men då fick han för sig å simma inåt igen... gaahhh sååå nära!!
Men men=)

Linda skickade Athos på dem och han tog in 3 super svåra.
Även han som verkligen är duktig på dirrigering och linjetag hade svårt och förvirrades av alla näckrosor.
Men Linda gav ej upp och han fixa in dem!
Jätte duktiga Athos!

Nixon fick oxå några markeringar, hehe lill plutten!
Duktig han med så klart=)
Men han fick mycket passivitets träning vilket är välbehövlingt på den där vovven hihi!

Som avslut så kastade vi ut ett sök till Lorenzo och Athos som i början skickades en och en.
Men vi avancerade upp oss och så skickade vi ut båda hundaran samtidigt att söka.
Jag blev verkligen förvånad hur bra dom jobbade fast den andre var ute samtidigt!
Duktiga hundar som vet hur man konsentrerar sig!

Så hade vi ju självklart tid utan hundträning oxå hihi...
Vi satt i solen med kaffe å annat gott å bara pratade!
Tiden bara försvann verkligen!

Nä nu blir det promenad med doggsen!
Kram kram!

Kommentarer
Postat av: Mirre

Ohh sicken trevlig stund ni haft då =) vad duktiga hundarna var också, kul att se då hundarna kan jobba samtidigt :) det måste vi testa ngn gång ju :)



Skönt med låtar som relaterar till minnen, Kram

2009-08-21 @ 12:34:54
Postat av: Linda Andersson

Tack för en jätte trevlig eftermiddag i solen! :-)



kram

2009-08-21 @ 20:25:13
URL: http://www.pucken.com/linda
Postat av: Mirre

Hej hoppas att min goa vän får en störtskön helg trots jobb storkram

2009-08-22 @ 00:22:48
Postat av: Fredrik

aaah, Brothers in arms - det var länge sen, men oj, den är såååå bra!!

2009-08-28 @ 23:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0