SHK tävling.

Idag höll SHK (svenska hundklubben) en tävling på vingåkers hundklubb!
Jag hade ej anmält mej men igår fick jag för mej att prova att efter anmäla, vilket gick bra så imorse åkte jag ner å fick startnummer 4!
Usch så nervös jag var!
SHK och SBK 1an skiljer sig lite från varann.
Dels har shk 2 st domare, dom ger varsinna poäng som sen plusas ihop och sen delas på 2.
Då man får fram ett medeltal som då räknas.
Faktist mycket bättre system än på sbk då det faktist förekommer "kompis domare".
Annars då?
Jo... här kommer Lorenzos protokoll.

Linförighet: 7
Apportering: 7
Stående: 9,5
Fritt följ: 6,5
Hopp överhinder: 9
Platsunder marsch: 9,5
Inkallning: 9
Plats i grupp: 0
Helhets intryck: 7,5

*Apporten kastas ist för sbk 1an där man bara håller fram apporten.
*Stående är på stället, man lägger ner hunden, tar ett pytte steg fram och sen komenderar stå på tävlings ledarens order.
*Fritt följ tillkommer om man jämför men sbk 1an.
*hopp överhinder är i march, fot- hopp- fot- halt.
*Plats i grupp är sista moment ut och bara 1 min.
Tyvärr Nollade Lorenzo det momentet då han reste sig och var som en missil till en tik SUCK!


Haha blev lite full i skratt här, långsam march, faktist aldrig tränat det haha! men Lorenzo tyckte det var spännande då matte smög fram haha! jisses!


Belöning efter vändningar på stället. Där jag tokade mej och vände mej höger då tävlings ledaren komendera vänster haha! men vi var glada ändå minsann=)



Hur gick det för oss då kanske ni undrar? Jojo.... vi kom tillåmed upp på prispall trots en nolla!!!!!!  En 2a placering och ni må tro att jag blev GLAD!!!!
Sen att tilllägga var att tiken som vann bara var 7 poäng över oss utan någon nolla! Så hade inte Lorenzo rest sig hade vi knipit 1a platsen=)


Nu är vi trötta, nöjda och glada efter dagens framgångar!!!!

 


Kommentarer
Postat av: Linda Andersson

Grattis vännen! Jag blev verkligen asa glad när du ringde och berättade!!! duktiga ni!!! :-) kram

2009-08-29 @ 17:47:54
URL: http://www.pucken.com/linda
Postat av: Kristin

Åh, stort grattis! vad duktiga ni är... kanske dags för 2:an snart nu då?



Ha en underbar lördagskväll!



Kram kram

2009-08-29 @ 19:02:10
URL: http://www.warnbring.se
Postat av: Mirre

Mirre stolt över sin gosis, ni är sååå duuuuuktiga. Superfina kort också på er..



Det syns verkligen hur duktiga ni är, och ni ser också ut att ha det superkul tillsamman, mitt lakritstroll minsann =) kraaaam

2009-08-29 @ 19:42:01
Postat av: Caroline o. Lukas

Man får gratulera =) Snyggt jobbat!

2009-08-31 @ 18:12:48
URL: http://www.busgolden.webb.se
Postat av: Helena

Grattis till er båda vas duktiga ni är.

2009-09-02 @ 10:51:56
URL: http://iromairoma.blogpot.com
Postat av: Mirre

hej snurpan =) hur är det?? Hoppas att allt är bra med er Kram

2009-09-02 @ 11:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0