Lite hundträning


Har inte kört så mycket med Nixon faktist... (har inbillat mej att man kan trolla hunden rätt).
Så i onsdags åkte vi ner på öppet hus och tränade lite... klicker i högsta hugg för att få honom i rätt position...
Han kommer in snyggt efter ett tag men det är så lång väg och jag har så enormt dåligt tålamod tyvärr.
Men det gäller att nöta och nöta!
Belönade med torkad blodpudding och med boll.
Han fick även göra grupp momentet som han klarade fint... han ligger dock ej avslappnat men detta va typ 2 gången med fler hundar så att han ej reste sig är ju vinst!
Så gjorde jag även inkallning, hoppet och snabba läggande med goda resultat!
Han va taggad och på hugget! Kul kul!

Lorenzo fick även lite fotgående han oxå, fin kontakt och bra placering i mina ögon.
Ställande och läggande kalas!
Sen grupp momentet... sucksuck suck säger jag bara! Reste sig och sprang fram till närliggande tik... SKIT HUND!!
Men men... så kan d gå!
      (klickbara).

Röntgen med Nixon gick super!
Ögon UA=)
HD AD såg jätte bra ut i veterinärens ögon... så nu väntar vi bara på skk.s avläsning=)

Nehe nu ska jag göra mej iordning inför kvällen.
Kram kram!

Kommentarer
Postat av: Mirre

Ohh vad duuuktiga ni är, härligt att köra då det varit vilande ett tag tycker jag ;)



vad bloooond du är :) det ser ju visst snyggt ut på dig med den frillanm vad snackar du för strunt?!



Kramis gumms

2009-07-31 @ 18:53:27
Postat av: Mirre

Hellu, hoppas att det känns bättre med allt? Nää smaken är delad , det är la huvudsaken hehe så inte alla tyckte samma fniss



fint väder idag ju :) Kramkram

2009-08-02 @ 12:20:28
Postat av: Vevve å labbarna

Hejsan!

Duktiga ni är...här orkas det ingenting. Kvaft och äckligt, ingen ork alls.

Det var nästan så vi skulle åkt till Läppe denna helg men det blev inget, synd :(.....



Kram

2009-08-02 @ 15:08:27
URL: http://vevve.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0