Lite om våran tripp till goda vänner!


Då har vi åter igen landat i vingåker efter en helg uppe i Dalarna, närmare bestämt Avesta.
Där bor ju våra underbara vänner.
Vi hade bokat en stuga som var toppen fin! Bara jag som har en såån enorm bacillskräck till en början... men efter lite polerande så "bodde" jag in mej haha!
Stugan låg verkligen helt kanon, intill Dalälven och ett stegkast från affärer. Skogen låg bakom husknuten och det var verkligen super lugnt och mysigt.

Våra kära sambos blev som barn på nytt då dom skulle åka lite gocart på banan som låg intill camping området.
Per gick verkligen in för att vinna haha!
Han är verkligen helt tokig i allt vad motorsport heter... (ganska duktig oxå faktist).
Men "Herr BQ" gav inte upp i första taget utan stressade på Per ganska så bra=)

På kvällen så åkte vi ut till storsjön dör vi lät hundarna bada lite.
De flesta av bilderna blev lite väl mörka men tycker ändå dom skulle få vara med här i detta inlägget.
Det var fullt ös vill jag lova då man kom med 3 badgalna labbar=)
Verkligen ett super fint ställe där jag själv skulle kunna tänka mej att bada.
Vi såg dock att det hade regnat på bra där dom senaste dagarna... det var nämligen översvämning mer eller mindre... massor med vatten där vi parkerade bilarna.

Första natten i stugan blev ganska så sömnlös hihi!
Varken jag eller Per fann oss till ro riktigt... Men efter någon morgontimmes sömn så kände vi oss pigga nog att möta en ny dag=)
Vi åkte iväg själva å kolla lite på omgivningarna.
Måste säga att Avesta e riktigt fint!!
Hade med kameran självklart å då vi var nere i koppardalen och kikade på älven så lekte måsarna där.
Lyckades fånga några på bild, skoj skoj!
Sen åkte vi vidare å mötte upp våra vänner igen för lite olika aktiviteter.

Alla småbilder är självklart klickbara som vanligt ;-)

Stort tack till Bellmans familj för denna gången!
Vi saknar er redan.
Kram kram!!!!

Kommentarer
Postat av: Mirre

Ohhh vad fina kort du fick till, de på fåglarna är ju superfina. Du har fått fina bilder på vovvarna också. Jag fick inga direkt fina idag heller, har haft lite dåliga fotodagar minsann hehe. Känner mig lite matt i kroppen nu, kom på kvällen. Kanske därför jag varit så trött. Känner mig början till sjuk, men det kanske är att jag behöver sova också.



Tack för alla fina ord om oss, och håller med det är verkligen superfint här omkring ;)



Storkram till er

2009-07-20 @ 19:41:27
Postat av: Mirre

BTW vad duktig du var som fixade det jag visade idag ;0) inge svårt då man väl blir visad ju hehe kram

2009-07-20 @ 19:45:46
Postat av: Mirre

Hehe ja den skulle göra sig jättesnygg i vårat vardagsrum, måste övertala bara först fniss Kramis

2009-07-21 @ 22:20:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0