Lydnads debuten!


Igår blev det grillat här hemma i vingåker!!!
Tror inte att någon mat smakar så bra som den gör då den grillas... det är något visst!! Mumms!!

Idag har jag då varit iväg på min alldeles första lydnads tävling.
Jag mådde tok illa och benen bar men knappt... hualigen!!!
Jag hade bävat för platsen ju... men Lorenzo låg jätte duktigt.
Lite nosig och nyfiken men han låg still!!
Vi kammade hem ett första 1 på våra 160,5poäng hehe... på gränsen minsanna. Fick en 7e placering av 20 ekipage vilket jag tyckte var super!

Protokoll från förmiddagen:
*Platsliggande -9 (nosar)
*Tandvisning -10
*Linförighet -8 (nosar, ss)
*Läggande -9 (nosar)
*Inkallande -8 (nosar, ss)
*Ställande -7,5 (nosar, ss)
*Apportering -0
*Hopp över hinder -9 (segt)
*Helhetsintryck -9

Att han inte tog apportbocken är lite utav en besvikelse!!!
Han har alltid varit klockren där!!! Så hade han tagit den så kansek vi hade hamnat på prispall... men om inte om fanns haha!

Eftermiddags tävlingen då...!?
Hm... 27 grader varmt i skuggan.... tävlings plan låg i gassande sol.... ja... ni kan ju räkna ut resten haha!
Jag hade en tok loj hund.
Här är protokollet iaf:
*Platsliggande -8,5 (nosar, vrider sig)
*Tandvisning -10
*Linförighet -0 (släpar, nosar, dk,) Tok loj och inte alls på hugget!
*Läggande -7 (släpar, sakta ner)
*Inkallning -7,5 (tempoväxling, nosar)
*Ställande -8,5 (släpar)
*Apportering -7 (dk) sjukt besviken här oxå... 3 neddrag för ETT dk!?!?!
*Hopp över hinder -9,5 (avslut)
*Helhetsintryck -7,5 (segt)

Ja... mindre nöjd men ändå glad över att vi fixade detta!!!
Lorenzo är min stjärna och nästa gång skall vi ej anmäla oss till 2 tävlingar på samma dag då det tydligen blev för mycket för honom, samt är det ju ett faktum att han ogillar värmen haha!
     

Kram för en mycket nöjd Linda!!!
Samt tusen tusen tack till söt som ställer upp i alla väder och stöttar mej på mina hundäventyr!!!
PUSS!!


Kommentarer
Postat av: Mirre

hejsan, ohh tycker att ni varit jätteduktiga.. Ser ju jättebra ut på bilderna också. Denna värmen gjorde ju det till att man blir mer loj också, jag tycker det är lite för vartm i allfall nu då jag inte är frisk .) Så jag pustar och gnäller idag jag med



Jätteduktiga har ni varit kram

2009-05-30 @ 18:07:00
Postat av: ullis

hahahaha mycet nosar där du får stoppa bommull i näsan på honnom nästa gång så kommer han kamma hem bara högsta poäng....

2009-06-05 @ 21:13:53
URL: http://illoi.blogg.se/
Postat av: Michelle

Grattis till 1:a priset :D

2009-06-24 @ 19:55:54
URL: http://michelleochjack.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0