Lydnad och sjukstuga



Jag var igår nere till klubben för att möta upp Nina och Malin för lite hundträning.
Nina gav upp ganska snart för hon var frusen hihi=) Kallt ute nu för tiden! Man glömmer gärna av det och tar för tunna kläder på sig.
Nåväl, Malin och jag komenderade varandra i linförigheten vilket gick super, Nixon är verkligen en fröjd att jobba med.
Platsen la vi oxå. Dennis, Nixon och Tromb. Dennis reste sig och Tromb for iväg som en missil till Malin medans Nixon låg kvar! Kuuul!! Han var på väg att sätta sig upp efter allt stök men hindrade honom med en hög harkling.
Tok stolt över att han klarade att ligga kvar trots all störning.
Jag har även börjat med läggandet nu=)
Kör Ninas tips och detär heeelt sjukt så snyggt det börjar se ut haha. Vid kommandot "ligg" så viker han bara in benen och faller till marken haha! Super duper tack Nina för det!
Ska lära in ställandet på samma vis men börjar med det då läggandet sitter mer säkert.
Tror nog Nixon kan startas i LK1 till våren om allt flyter på så här=) Jeeeiiihooo!

Lorenzo då... plutten, han är kass i buken hihi=)
Står som en fontän ur ändan på honom, så igår var det tillåmed blodblandat suck.
Men efter ett dygn i svält (ja lite fil har han fått hihi) så är nu bajjet fast igen.
Men så han Nixon fått räserbajs ist!?
Gahhh kom på dom med att stoppa i sig gamla äpplen från baksidan, så nu har jag gått runt och rensat upp sånt=)

Jag då?
Jo näsan är täppt och jag har hostat hela natten=(
Men känner mej piggare och piggare så inatt ska jag jobba igen=)

Kram kram!

Kommentarer
Postat av: Johanna & Max

Krya på dig! Roligt att lydnaden går bra och att du funderar på att starta till våren.

2009-11-04 @ 21:31:38
URL: http://jareback.com
Postat av: Mirre

hejsan, skönt att du känner dig piggare din rackare =D, vad härligt att det går så bra med lydnaden, vilket team ni är =D



Kraaaaam

2009-11-04 @ 23:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0