Härlig dag!


Imorse for vi ut till skogen där vi tänkte aktivera hundarna lite.
Jag bad per ta kort på mej och Nixon där vi tränar linförigeht och fritt följ, dels för att jag själv ska se hur allt ser ut samt vad jag kan jobba med på mej själv=)
Jag känner ibland att Nixon går ut lite för mycket och då jag fick se det på bild så var det så lite, jag har alltid trott att han varit tok långt ifrån mej haha!
Gillar hans kontakt och på bilderna ovan bra position.
Han är verkligen en jätte härlig hund att jobba med och klickern har verkligen gett resultat!
Dock sitter ej långa sträckor så vi jobbar vidare, men är iaf tok stolt=)
Ser att jag måste sträcka på mej lite till haha! *Upp med hakan Linda* haha. Hej å hå;-)

Sen fick hundarna varsitt sök med dummies=)
Lorenzos var på 8 dummies och Nixons på 4 st.
Här är då Lorenzo den som står för det snygga och Nixon slarvputte haha!
Nixon har tyvärr ingen överlämning alls... ibland till mej men aldrig till husse som idag fick äran att köra då jag ville ta lite kort.
Men men!
Det är ju en tränings sak och jag väljer att inte lägga så mycket krut på det för tillfället!
Men han jobbar på bra ändå och söker snyggt med fin fart både ut och in=)
Lorenzo fixade sitt sök snyggt och höll fin fart även på den sista=)
       

Som vanligt är dessa små bilder klickbara haha! Känns tjatigt att skriva det jämt men d bjuder jag på haha=)

       

Nähä nu ska jag plocka ur diskmaskinen och fixa lite.
Ha en super dag gott folk!
Kram kram!


Kommentarer
Postat av: Johanna & Max

Vilken härliga kontakt du och Nixson har :). Vilka härliga apporteringsbilder. Kram

2009-10-14 @ 20:04:37
URL: http://jareback.com
Postat av: Mirre

Vilka snygga kort, vad fiiiin kontakt ni har i linförigheten =) kalas ju



vad snygga dummiekort också kalasskärpa ju =)



Ha en underbar helg du/ni med så höres vi av, kolla upp då ni är lediga samtidigt du och per så bokar vi in en helg kraaaaam

2009-10-14 @ 21:05:29
Postat av: Caroline o. Lukas

Väldigt effektivt att ta kort på sig i träningen...dock krävs det ju oftast att man får lite hjälp av någon ;)

Snygga bilder!

Kramar

2009-10-15 @ 09:32:46
URL: http://www.busgolden.webb.se
Postat av: Vevve å labbarna

Grattis till kasetten, blir mysigt värre. Fina härliga kort ;)....



Kram

2009-10-15 @ 10:31:53
URL: http://vevve.com
Postat av: Kristin

Ser ju jätte fint ut :)

Ni kommer bli ett farligt ekipage sedan tror jag :)



Jätte fina kort även ifrån söket. Han är så vacker enzo tycker jag... Ja nixon är med super fin men enzo har något speciellt alltså...



Kram

2009-10-15 @ 13:38:13
URL: http://www.warnbring.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0