Skogen ut vid fagermon.


Då vi kom ut till skogen började vi med att rasta av hundarna.
Vid ett tillfälle stanna per till och vinkade dit mej.
Där i gräset låg denna huggisen och solade!
Hann få en bild på den innan ormen slingrade iväg=)

Inte ofta man har kamera med i sånna där lägen och hinner få till någon bild på orm.

Måste säga att vilken tur att inte hundarna sprang över den innan oss, då kanske vi hade varit till veterinären vid detta laget!
Fin var den iaf.






Nåväl. Vi åkte ut till skogen idag för lite aktivering av hundarna. Hade spår grejjer med oss, dummies och fika så klart=)
Jag började med att lägga varsinna spår åt hundarna, ett svårare längre till Lorenzo och ett rakt enkelt till Nixon.
Spårslut bestod av grisöra haha!
Satte bara markeringar vid start och slut så inte Per som skulle gå spåren med hundarna kunde se vart dom gick.
Men shit pomfritt så snyggt Lorenzo gick!
Ujujuj!
Sen väl framme vid grisörat var spårslut mycket tydligare än vanligt! Nu slutade han verkligen jobba i slutet vilket jag aldrig lyckats få honom göra förut.
Då tog han alltid min genväg ut till vägen i all iver!
Mycket lyckat måste jag säga!
Även Nixon tog sitt spår super, focuserad och noggrann! Sen såklart skit mallig då han fann grisörat haha!

Husse och Lorenzo

Lorenzo och Husse i spåret.


Nixon tuffar på!

Då spårena låg till sig så fick hundarna dela på ett sök!
Kastade ut 9 dummies i lite svårare terräng och upp i ett berg/röse.
Nixon som är mer ny på detta fick ta in 3 dummies varav han hade svårt med den 3e så jag fick gå ut lite i söket för att få ut honom lite. Men han tog den tillslut så det blev et lyckat avslut iaf!

Sen fick Lorenzo ta in resten.
Vad säger man!? Klockrena hund haha!
Lyssnar bra på mina "ja" och söker av terrängen på ett snyggt sätt! 
Tok lyckat tillfälle idag!


Sen fikade jag och Per lite.
Mys pys!

Kram å hej!


Kommentarer
Postat av: Mirre

Gahh jag hade varit som en blixt ur ur den skogen om det varit en orm där, huanimej värsta äckliga djuret blääkk..



Men vad duktiga de varit sötisarna =), matte och husse stolta förstår jag =) gott med fika Kramkram

2009-09-03 @ 19:58:20
Postat av: Mirre

Hejsan, klart att vi vill saknaer er också massor. Ska språka med gubben så får vi kolla när det kan passa, mycket snart hoppas jag =)



Ahh jobbhelg, men det brukar ju gå bra då du väl är på plats ju..



Allt bra annars hoppas jag?? kram

2009-09-04 @ 10:08:41
Postat av: Mirre

Men då åker vi iiiiiiiiiiinte till den skogen =) skratt

2009-09-04 @ 10:09:24
Postat av: Vevve å labbarna

Wow vilket foto på ormen :)...jag tillhör skaran som gillar reptiler.



Snygga foto på två snygga killar med dummies i munnen :)



Kram

2009-09-07 @ 10:47:54
URL: http://vevve.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0