Apport


Igår var vi ut till skogen för att lägga varsinna sök åt hundarna.
Det har ju börjat gå bättre med dem nu för tiden och det är ju toppen kul=)
Därmot på Lorenzos första "utskick" så slog det över och han for ner i vattenpölar och sket totalt i vad han eg skulle göra!! SKIT HUND!!
Så jag fick då raskt ge mej ut till honom i all skit han befann sig och hårt korrigera honom som jag ej gjort på mycket länge....
Pang på bara!
Sen började vi om med nya friska tag och då löste han sitt sök kalas!!!
Toppen toppen=)

Efter Lorenzo gjort klart sitt så fick han gå åt sidan så Nixon oxå fick jobba lite=)
Han får dock mycket lättare sök än Lorenzo får så han verkligen får lyckas och att det ska bli positivt för min lilla veking haha=)
Överlämnanden har oxå blitt betydligt mycket bättre.
Riktigt kul då man ser framsteg!


Lydnads mässigt gör Nixon stora framsteg nu=)
Vissa dagar får han tillåmed matte att tappa hakan haha. Kuuuul!!!

Fick hjälp av en klubb kamrat med Lorenzos plats oxå.
Lorenzo har ju börjat dumma sig där som ni vet.... tikFIXERAD!
Så nu börjar jakten på tjuriga tikar haha;-)
Fick lägga Lorenzo med Tova (perro) som kommit långt i lydnaden och har platsen stadigt! Hon fick vara den som korrigerade Lorenzo, med bravur oxå hahaha!
Som ett brev på posten for Lorenzo upp som en katapult efter ca 15 sek plats... men väl framme möttes han av något jätte otrevligt och jag kunde gå fram lugnt, hämta tillbaka Lorenzo, lägga om och efter det lyckades han!
1 min. sen gick vi tillbaka och bröt.
Väntade en stund och sen gjorde vi hela momentet på nytt, gick tillåmed ifrån hela vägen!
2 min utan problem!
Så nu ska jag minsann be fler folk som vill ställa upp och hjälpa mej att få tillbaka platsen på Lorenzo och sen ta upp där allt gick på tok på jakten på LP1.
Han har fått lyckats för många gånger med sitt otyg då han alltid kommit till trevliga tikar som vänligt vänt upp baken för "charmören" som störtat fram. Men nu jäklar ska det bli ändring haha!

Nehe nu ska jag väl vara social med sambon innan jag ska iväg på jobb... Mmmm... har jobb helg.
Dock är vi hängiga båda 2 så kanske man är på väg att sjukna... hum..

Kram kram!!

Kommentarer
Postat av: Mirre

Jättefiiina kort och supergullig första bilden. Ohh vad duktiga de var och vad roligt att du kunde korrigera dem då Lorenzo tappade fokus. Men även det med tiken, kanon bra =D



JA det är bedrövligt att det ska vara så, känna sig mobbad nästan ju.



Jag vill gärna fotografera om kameran hunnit komma, men har den ej det så fotar jag med din kanske?



kram

2010-05-01 @ 09:29:35
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Vevve

Jättefina foto :)

Hehe hanar springer väl alltid efter tikar ;)...Bonzo springer efter allt och alla, hmm är han bi kanske.



Kram

2010-05-02 @ 19:02:49
URL: http://vevve.com
Postat av: Mirre

Nu kom jag hem och jobbat klart för idag, duschat efter jobbet bara, najs. Ohh möte oc möte ich kurs, du har fullt upp då. Var det bild besiktning med?! ujuj, Nästa vecka syns vi =D



kraaaam

2010-05-04 @ 11:03:41
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Anna

Va kul :) Tack detsamma. Alltid roligt med nya bloggar att följa! Finfina bilder :)

2010-05-04 @ 13:34:32
URL: http://Krissil.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0