SHK tävling


Idag har SHK hållt tävling på VHK.
Deltog med Nixon i rookie klass och Lorenzo i klass 1.
Stolt och glad och ganska nöjd med dagen... lite depp över Lorenzos otyg han lagt till med bara.
Men men.
Här följer resultaten:

Nixon godkänd + 2a på prispall:
Presentation 10
Linförighet 9
Läggande på stället 9,5
Hopp överhinder 9
Inkallning 8
Platsliggning med störning 10
Helhetsintryck 9

Jätte nöjd med poängen!!! Nixon var allert hela tiden och mycket kontaktsökande.
8a på inkallningen e liiite snålt då han hade bra fart och satte sig snyggt, på pappret står det att det var stor sväng vid avslut, men SÅ stor sväng var det ej. Haha.
Men han skötte sig jätte bra verkligen!!
Hans första pokal är nu på "skrythyllan" här hemma=)


Lorenzo ej godkänd:
Linförighet: 7
Apporetring 8,75
stående från ligg 9,25
fritt följ 6
hopp över hinder 9
plats under march 2,5
inkallning 6,75
plats i grupp 0
helhet 5

Här är jag ganska besviken... frittfölj gick inge bra så trodde ja skulle få 5 eller noll.
plats under marsch, ena domare nolla!? Han sackade efter men la sig direkt på komando... mycket märkligt... men men, den andra domaren gav 5 vilket jag tycker var mer rättvist.
Inkallning... har ni sett en hund i ultrapid!? han sprang i slowmotion knas hund!
PLats i grupp avstod jag!
Helheten drogs ner för Lorenzo vid ett tillfälle "mellan moment" sprang till staketet och kikade, inge utfall eller aggrission men dunderneddrag för det oxå.
Annars är vi nöjda över lag, första halvan av programmet gick ju bra haha=)


"Måste säga att jag tycker bedömingen SHK inte alls är i klass med sbk!!
Såg ett ekipage som vann men som gjorde dubbelkomandon så det skrek om det!?
Tog steg bakåt vid halter för att rätta in sig till hunden, HOPPADE då hunden skulle hoppa över hindret, Stannade markant vid läggande under gång osv osv men ÄNDÅ fick helt ok poäng!??!
Grattis till dom iaf haha. Blev bara så fundersam i HUR domarna dömer eg... vem som känner vem eller vem som är på ett visst sätt.
MEN, nu kan jag ju inte heller alla regler som gäller för SHK men ändå"

Måste bara säga:
GRATTIS till Emelie och Ella som blev 1a i rookien!!! 
Såå snyggt alla moment igenom.

Hej hopp!

 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Grattis till en bra dag!!

2010-08-21 @ 14:20:17
URL: http://www.bluenosers.se
Postat av: Mirre fotande hundtoka

Ohh men det låter ju som det gick bra ju, synd att det blev lite nedslag på vissa poäng. Jag tycker du ska vara jättenöjd



Snygga de är grabbarna

kram

2010-08-21 @ 14:52:17
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Mirre fotande hundtoka

ja vidriga äckliga kryyp, 3 ggr fick jag kläma ihjäl den, den fortsatt bara att krypa,blääääk. Kollat igenom mig 4 - 5 ggr haha.



Ja det gick helt ok att träna, Bellman testade mig lite bara. Men det var snabbt korrigeret tur nog.



Händer idag då?



Kramar

2010-08-21 @ 16:13:44
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Malin & Tromb

Gtattis Nixon!!! Vi hann tyvärr inte ned för att kolla in er. Sorry! Lorenzokillen ska glömma den här tävlingen och ta nya tag tycker vi.

2010-08-21 @ 22:08:16
Postat av: Apollonia

Linda, Grattis själv! Ni är så fina :)

2010-08-22 @ 11:58:16
URL: http://apollonia.blogg.se/
Postat av: Mirre fotande hundtoka

Oj hörde att Bq fått sms av Per, hur är det med honom? har han varit till läkaren?



Näee det där fick jag ej ihop, det var sådan där lameller du vet =D, det är för svårt =(



Kramar

2010-08-22 @ 18:39:05
URL: http://myflowergirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0