Julen - tiden för fest?

ja ni...
Nu kommer lite anti blogg.
jag förundras av folk som ser julen som en tid för alkohol!? Varför??
jag förstår inte själva konceptet!

Förr gick jag ut på någon fest på juldagen å drack.
men nu tilltalar det inte mej.
Men jag vet många som fortfarande gör så... PLUS på själva julafton.
Ne tack. inte i mitt hus! -Julafton är helig!
jag tycker inte alkohol hör hemma då.

Jag har iof tagit mer och mer avstånd till alkohol, dricker väldigt väldigt sällan.
jag gillar inte effekten alkohol har eller vad den gör emot människan alls.
den tar fram vidriga sidor hos folk eller förstör...

Jag är absolut inte nykterist men som sagt så dricker jag mycket sällan och är DAMN SO PROUD OF IT!!
Nu ska ni inte tro att jag är någon moral-kärring... jag släpper oxå loss, absolut men icke var helg.

Hej hopp!
En VIT jul i alla dess betydelser ;-)

Kommentarer
Postat av: Mirre- Foto & hundtoka

Håller med dig, så tråkigt



kramar

2010-12-26 @ 15:48:46
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Anna Eleonor

Ja, alkohol är inte ofarligt. Julafton är ingen fyllefest, jag tycker samma. Det är ju godisfestens helg. :)

2010-12-27 @ 08:13:15
URL: http://antagligenanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0