Vackra Labradorer=)


Igår har vi avslutning på Nixons kurs - lydnadsklass 1.
Innan kursen avslutningen drog igång så fick jag låna Tromb till lite fotografier=)
Labrador fantast som jag är ville jag ha en bild på en av var färg på samma bild=) Samt att jag tycker Tromb är en riktigt snygg labb!
Tyvärr har han haft lite väl mycket otur med ormbett och hundattack som satt käppar i hjulet för honom en tid.
Men nu är han på gång igen=)

Avslutningen var i form av en tränings tävling!
Men den som dömde "tränings tävlingen" är en officiell domare som fortfarande är aktiv.
Så bedömningen vi fick var korrekt och rättvis. Riktigt kul att se hur man ligger osv!
Nixon kom på en andra plats av dom 9 som var med.
Han nollade tyvärr läggandet hum hum... ställde sig ist haha!

Har dock bara tränat ställandet en tid nu då Nixon haft lite problem med det, trodde läggandet satt ändå men nono.
Nåväl.
Över lag var poängen helt okej... räckte dock inte till ett första pris men jag märker sånna otroliga framsteg hos Nixon att det är vinst nog=)

Plats i grupp -8 (nosade som bara den)
Tandvisning - 10
Linförighet - 7 (nosar och långsamt sitt vid en halt)
Läggande - 0 (men ett klockrent ställande!? haha)
Inkallning - 8 (sent sättande)
Ställande - 8 (tog några steg)
Hopp - 6 (dk, sitter framför) - fick höra efteråt att någon hund hade kissat på hindret!? Inte undra på allt nosande!
Helhet - 8,5 (lite ojämn) 

Måste träna mer snabba sättande... haft dom men nu är de borta haha=)

Nåväl, nöjd över lag som sagt!!!
Avslutar inlägget på samma sätt som det började=)

Kommentarer
Postat av: Mirre

Ohh sicka snyggingar, hehe skrattar åt sista bilden. Trom ser lite Öhh najs ut. ( LÅngben ljud) haha i stilen, haha e du med hur jag menar. Han lutar huvudet på ett sätt som ser lite annorluinda ut. Mycket fina kort.



Grattis till 2:a placering



kram

2010-05-27 @ 21:22:13
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Vevve

Vilka snyggingar :)

Ha en härlig helg

Kram

2010-05-28 @ 10:46:35
URL: http://vevve.com
Postat av: Mirre - Fotande Hundtoka

ja jättekul att träna ju =D. Ser fram emot ditt blogginlägg om det



Kram



Stör mig lite på det där vi pratade om i tele haha

2010-05-29 @ 22:51:48
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Mirre - Fotande Hundtoka

Jo men det skulle nog allt jag med =D,så det är ju lätt att störa sig för man ej kan, skratt



Ohh vad bra =D, förstår att det är allt för honom, mår han bättre?



kram

2010-05-30 @ 10:39:48
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Felica

ÅÅH , vad kul :D kommer ihåg när jag var liten at jag älskade labradorer xD :D fina bilde rvar det verkligen och kul att kursen är avslutad.. eller lite trist XD



såg du Lenas vinst igår? vad tkr du om hennes, och de andra låtarna? :D

PUSS

2010-05-30 @ 12:02:48
URL: http://fjaelkis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0