Apport


Igår höll jag kurs igen tillsammans med Marie!
Det går super och alla ekipage utvecklas verkligen med stormsteg.
Kanon kul att se och kurstillfället flöt på som aldrig förr=)
Vi börjar bli samspelta minsann jag och Marie!

Idag började vi dagen med promenad i skogen.
Per gick före med hundarna och jag la då ut ett stort sök på 9 dummies åt Lorenzo som skulle få ligga till sig lite, tidigare har han fått tagit sökena på en gång utan liggtid.
Men nu ville jag försvåra ytterligare och det gick kanon!!!
Då han skulle skickas första gången höll han såååå fin fart både ut och in, plus att han behöll den farten ända tills nästsista dummiesen!!
Vid den sista gick det lite långsammare men han tog den oxå och kom in med skaplig fart.
Ingen tevkan heller ute i söket vid själva upp plocket, nu har han snappat upp rätt igen, tar den första och sätter av in till mej=)
Min duktiga prins!!!
Sen fick Nixon ett mindre sök på 4 dummies, han flög runt hahah! Kvick som rackarns! Dock medför det lite slarv men jätte nöjd med honom oxå!
Fina överlämnanden och ut på nytt=)

Avslutade med markeringar till dem båda.
Nixon fick 2 st enkla markeringar som han greja super, den första hamnade lite svårt men han löste det fint och tappade ej focus!
Lorenzo fick en dubbel markering och en enkel.
Det är såå kul att han grejar dom dubbla nu, ingen tvekan eller seghet. Snabbt ut, målmedvetet och snabbt in=)
Tok nöjd och vi avslutade verkligen då det gick som bäst=)

Ikväll ska Nixon på kurs igen, Hoppas på bättre väder bara=)

BTW ni vet väl att Svenska Hundklubben anordnar en nationell utställning i vingåker nu den 8 maj??
Passa på att anmäla er dit vettja=)
Gå in på deras hemsida och läs mer.

Ha en bra dag=)
Kramkalas!

Kommentarer
Postat av: Mirre

Ohh sicka duuuktiga killar. Jag ska ut och träna ngt med Bellman tänkte jag. Men i eftermiddag jobbar jag och imorrn. Men på fredag tänkte jag göra ngt =D



Ohh det är ju också guttit =D



Söt lakritstrollet mitt är på bilden ;)

kram

2010-04-21 @ 11:40:09
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Mirre

vaddå humhum???



ja men vi flundrar på att komma onsdagkväll till er om ni vill??

kram

2010-04-21 @ 12:48:25
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Mirre

ja men då kommer vi, BQ jobbar till 16 =D, sedan ska vi packa i och lite sådant, så vi åker efter det ngn gång =D



Najs, ser jag fram emot massor

=D



kram

2010-04-21 @ 13:31:01
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Mirre

Hejsan rackarns då, men vi kanske kan höras imorgon??



kram

2010-04-21 @ 18:03:44
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Kristin

Jag har beställt hem en ny igår kväll. Så kommer den andra inom de närmaste dagarna så kan du väl säga till. Annars skickar jag den nya så fort jag får hem den. Sorrie...



Kram kram

2010-04-22 @ 08:09:05
URL: http://www.warnbring.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0