Första hunden...


Från att växa upp utan hund och leva med en liten rädsla emot just hundar är något jag gjort.
Men då jag flyttade hemifrån så dök ett intresse upp för just hundar och jag började läsa på massa om alla dess olika raser.
Levde i förhållande där killen haft hund och pratade ofta om hund.
Men det var aldrig tal om att skaffa någon...

Då jag träffade Per så föll allt sig naturligt... En hund skulle det bli=)
Jag som inte ville ha någon liten hund och gillade utseendemässigt grövre hundar fastnade för massa olika raser.
Men dömma av det jag läst mej till så skulle en labbe passa just mej och min/vår vardag.
En bra första hund med andra ord!
Familje kär och tillgiven.
Började så smått leta efter div uppfödare men visste inte mycket av den jungeln som jag vet idag.
Hittade en annons på vovve.net med en massa svarta labbe pjuttar på bild.
Ringde och pratade massor med en kvinna som sedan visade skulle bli min uppfödare=)
Small Miracles.
Hon ingav ett förtroende som ingen av dom andra jag pratat med gjort.
Hon gav verkligen en del av sig med den hund som skulle flytta, en varm människa som jag fick förtroende för!
Ingela.
Nåväl.. Lorenzo flytta till vingåker och livet som hundägare var igång med dunder och brak!

Aldrig ångrat en milisekund av mitt val av ras!!
Labben är verkligen en tokhärlig ras!
Underbart vacker och snygg!
Se bara på bilden ovan, 3 labbar med 3 helt olika uttryck och utseenden men ack så vackra allihopa!
Så om du någongång är i valet och kvalet i vilken ras som passar just dej så kan jag varmt rekomendera Labradoren=)

Med glädje och fart - Labrador retriver såklart!

Kommentarer
Postat av: Mirre fotande hundtoka

Håller med dig i allt du skriver, ångrar inte en sekund att jag valde labrador =D. De är såå härlig ras och så vackra. Dessutom otroligt roliga att jobba med =D



Ja ursnygga labbar du visar upp, finaste finast =D



kram, Bellman blir jätttemallig av de vackra orden

2010-08-19 @ 00:55:11
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Vevve

Håller med men vill tillägga...ibland förekommande bortfall av hörsel, matvrak, hjulet snurrar men ingen är hemma, tror de är knähundar.....nu är detta så som mina hundar är ibland asg. Men de är alltid och förblir mattes godingar.

Tre snygga killar :)

Kram

2010-08-19 @ 11:20:06
URL: http://vevve.com
Postat av: Mirre fotande hundtoka

Hehe vart inte något av de sorterna jag sa, valde Dove istället. Tror att de där fungerar på samma vis. Hade ej råd att köpa de dyrare just nu =D



tack för du tog dig tid

kramar

2010-08-19 @ 19:24:55
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Mirre fotande hundtoka

Ska lägga ut nästa gång jag stylar det, det regnade då jag var där så det vart ej fint så länge hehe, Men det kommer =D



kramar

2010-08-19 @ 20:28:59
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Carro

Kan helt hålla med. Labben är ett rasval jag INTE heller ångrar... En helt underbar ras!!



Superfin bild på pojkarna... Vore roligt om man hade en gul labbe också. Haha, alla 3 färgerna du vet..



Kramar

2010-08-20 @ 07:53:42
URL: http://malouh.blogg.se/
Postat av: Anna

Håller med dig till fullo :) Labbar är helt otroligt mysiga på alla sätt å vis! Ha det fint.

2010-09-10 @ 17:28:49
URL: http://Krissil.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0