Träning


(tyvärr blev bilderna från själva träningen inge bra så bjuder ej på några haha, men busbilder finns)


Idag åkte vi ner till klubben för lite lydnads träning.
*gillart*
Först Nixon som fick fotgående med mycket belöningar, han var pigg och allert.
Ställandet gick fint med boll belöning på en gång.
Samma med läggandet. Brukar ej köra dessa på samma tillfälle men ville kolla att han ser skillnaden då han blandat ihop på sistonne. Men idag gick det fint!
Inkallningen hade han fin fart, dock slarvigt sättande...
Hoppet (shk) går bra MEN han tappar fart efter hindret.... så idag blev det bollbelöning framåt så han får upp lite förväntan även efter hindret=)
Sen som avslut körde jag även några snabba lägganden=)
Super nöjd!

Sen var det dags för Lorenzo som oxå fick börja med fotgående.
Hallå!? Vilken hund haha!
Han va såå pigg och tyckte det va såå kul. Kontakten höll han hela tiden och positionen va finemang hihi!
Ställande under gång och sen ställande på stället (shk).
Alltså, nått har hänt med min hund!!!
Han vill vara mej till lags och gör det snyggt haha=)
Körde även trä apporten (kast) samt metall apport med hopp.
Ja.. va säger man? detta var första tillfället på MYCKET länge vi inte blev "osams"... Alla pratar om att 5år är en magisk gräns och nu börjar jag tro på dem haha!

Efter all träning busa vi runt lite med hundarna både Per och jag=)
De sprang runt och tyckte att allt va super skoj.
Hade såklart med kameran så jag fick till några busbilder minsann!
     
   Alla bilder är ju såklart klickbara ;-) Så... klicka på! *skratt*

Tjosan tjosan!

Kommentarer
Postat av: Mirre

Hej gumms, har faktiskt typ inte suttit vid datorn alls denna veckan. Har haft fullt upp och sedan har det varit något varenda kväll. Men idag är man ledig minsann, vi ska bara intill stan nu snart och köpa något till peter som fyller år imorrn.



Klart jag orkar höra av mig till dig, ska börja blogga lite mera också.



Vi kan höras av senare?, Kramar

2010-07-31 @ 11:21:03
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Mirre

Föresten, jättefina kort och vad duktiga ni är =D

2010-07-31 @ 11:21:43
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Mirre

Ja jättefina är de korten, lakrits min är ju sååå cool, samt Nixpix gap =D.



Ohh vad mysigt ni ska ha det. Ikväll kommer Doras husse och matte över hit och ska kika på trav och film. jag ska bjuda på kyklingrätten :DDD



kramar

2010-07-31 @ 14:53:12
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Mirre

Ohh göttt =D, ja jag börjar också bli hungrig =D. Kramar

2010-07-31 @ 15:26:52
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Mirre

Javisst var de =D. Fastnade för dem direkt =D, snyggt att ha till leggings el klänning typ

kram

2010-07-31 @ 23:08:29
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Vevve

Hoppas på de magiska 5 åren :) då är det bara 4 månader kvar ;)

Hittar inga jag heller, kan du inte gå eller ringa nån som säljer vitvaror och fråga.

Härliga foto på busiga labbar....

Kram

2010-08-01 @ 18:10:03
URL: http://vevve.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0