Klubbmästerskap rallylydnad


I helgen var ju klubbmästerskapet i rallylydnad.
Lorenzo fick lämna ifrån sig sin fina vandringspokal till ny ägare=)
Men de var värda den!! Grattis Anne med Hubbe!

Lorenzo gick som en påse nötter haha!
Nosade runt och var så fladdrig så jag höll på att smälla av alltså.. jäkla hund!
Sista 3 skyltarna hade jag kontakt..!? Gaahhh!!!!
Min nervositet som smittade av sig på honom tror jag!

Nixon däremot gick fint...
Men jag märker att han är väldigt osäker då vi bara kört lydnad med focus på perfektion haha... så nu kvittra matte, klappade händerna som gjorde honom lite osäker och jag vet att han kan så mycket mer.
Men men, jag är jätte nöjd iaf!

Väl vid prisutdelningen så fick vi veta att 1an 2an och 3an kommit på samma poäng, 95 p av 100 möjliga.
Då fick tiden göra sitt och Nixon kom på en hedrande 3e plats!
Haha.
Duktig kille!
Så vi fick iaf med oss en liten pokal hem=))
Lorenzo kom faktist på 4e plats!? Trots nosande och bristande kontakt... han gick tydligen bättre än det kändes.
Oxå han på godkända poäng men 87 p.
70 poäng går gränsen på godkänt=)

Nåväl, nu får vi träna inför nästa års KM=))
Det är ju så roligt!
Massa duktiga ekipage var anmälda och stämningen är så go nere på våran hundklubb!
Många skratt och trevliga samtal.
Gillart!!

Hej hopp!!!

Kommentarer
Postat av: Mirre en hundtokig dalkulla

Ohh sedär, då gick det ju rackarns bra ändå ju =D.. Fina bidler



kramar

2010-09-27 @ 20:50:36
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Mirre en hundtokig dalkulla

Ja man kan ju se det på olika vis. Menade mera att de andra får ju jobba mera för att lära sig med sångläraren och det och kämpa mera för att nå till målet att bli artist. Det får inte hon och då han på samma nivå.



Jag tycker Alice är bäst och Jay



Hoppas att allt är bra

kramar

2010-09-28 @ 13:58:20
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Vevve

Det gick ju jättebra :) Fina foto på fina killar ;)...

Har en hund här som har börjat med dumheter igen, grrr. Man möter nån med hund och Pepps är så oskylldig och bara går och snusar. Men jag vet bättre för när de kommer i höjd med oss, hoppar han ut framför mig. Jag blir vansinnig, han skrämmer ju den andra hundens matte/husse. Plus att han är stark och drar för sjutton med mig.

Oj blev långt inlägg idag :)

Kram

2010-09-29 @ 10:15:35
URL: http://vevve.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0