Privat träning med Nixon


Jag och nixon har varit på Kaplansgården för en privat lektion lydnads träning.
det gick väl som väntat men jag är inte alls nöjd med Nixon... han var loj och tråkig på ren svenska!
Vi visade lite varit vi låg i vår träning och fick lite tips och råd. Det jag behöver "träna på" är att leka med Nixon, belöna leken med mej och få upp honom... Hon sa: -Du har en jätte trevlig hund, väldigt lydig... nästan för lydig.
Sen skoja hon å sa att jag skulle börja belöna lite rackartyg ;-)
Hon trodde att om jag får igång Nixon i mer aktiv lek och mer fysisk kontakt att han skulle gå mkt bättre än han visade på kursen.

Visst leker jag med honom nu oxå, men jag är DÅLIG på att ge allt och lite till!
Jag brukar kampa med honom... men Lizette visade hur hon kampar... Okej, jag fjösar visst haha!

Nixon visade att han gick igång rejält på "katt å råtta lek".
Så nu rackarns har jag fixat till en lååång fläta som han verkar tok gilla!
Den kämpar jag med titt som tätt för att få upp ett värde på som man kan dra nytta av i träningen.

Vi fick även tips på att jobba fram ett bättre ställande.
Han är inte så kvick där.
Men Lizette trodde att mycket grundade i att han var loj över lag.

Ikväll ska vi iaf träffa Malin och Tromb för lite träning och så.
Dom har varit på samma ställe, dagen innan oss och fått lite att jobba med dom oxå!
Ganska skoj å kunna ses då å träna ihop=)
sen ska vi ev ta ett par lektioner tillsammans pratade vi om=)


BTW, jag har kommit igång med min träning igen!! Jiihoooo!!!
Inte hund nu alltså haha, utan min egna träning i kampen mot de där överflödiga kilona man går å drar med.

Sist då... ja... semestern är på sluttampen... ohh jag skulle kunna ha 4 veckor till!!
Varför går de så jäkla fort för?? man känner att 4 veckor, ja där hinner man ju massor... men puff, så är de slut??
Jaja, man har ju iaf vilat upp sig och är väl redo att köra ett år till...
Uhh.. vad länge de lät!!

Kommentarer
Postat av: Vevve

Här har jag två med helt olika personligheter. Pepps gör allt för en godisbit.....men Bonzo får man ingen respons av fast man visar att man har godis tokhund, han måste vara en förklädd labbe.



Kram

2011-08-12 @ 09:45:39
URL: http://vevve.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0