Ledig dag - de behövs!


ÅH, idag är jag ledig! såå skönt å inte gå upp i ottan innan solen ens hunnit upp!
Imorse då jag vaknade så sken solen in mellan persiennerna å nu lyser den för fullt här i vingåker, dock så blåser de endel... men de kan jag överleva hihi=)
Ska strax ge mej ut på promenad med hundarna oxå, sen blire lite sysslor som behövs göras här hemma.

Igår var de ju agilitykurs för Nixon. Så stolt över min bulle!!
Första station var en fartfylld bana minsann haha, phu! Vi skulle jobba med byten på olika ställen. Jag tycker själv att jag får till de ibland, men så kommer ju dessa tillfällen där jag felplacerar mej och Nixon missar... han är så enorm signalkänslig och beroende av mej i hur jag visar nästkommande hinder. Så huvudet går på hövvarv hos en annan haha!
Frörsta varvet gick han felfritt om man bortser från att han tokmissade kontaktfältet upp på Ahindret. Min lilla stjäärna!!
Andra varvet tyckte ena ledaren att jag skulle köra utan Ahindret å bara "plocka" honom förbi de, de varvet gick inte lika bra, han tvekade på tunnlar och jag blev stressad (som vanligt då de går knas). Förstår inte varför man blir så stressad/nervös för då någon ska kolla på en?! hmm.
Han grejjade banan iaf, men tvekade på tunnlarna som sagt, han är inte som alla andra hundar som har sug mot tunnlar... jag måste verkligen vara med och vara tydlig.
Men fort går de då han har viljan uppe! Jihoo!!

Lorenzo och husse satt å kikade på från bänken utanför plan.
Tänk att man blir så glad av att se någon bara sitta där.. min fina familj!
Tränade Lorenzo lite innan kursen började, han är såå taggad!! Linförighet i språng march med alla vinklar, sidosteg åt både höger och vänster och så backa... men då han backar så kommer han lätt ut, så de var för tidigt att ge sig på än=)
Min fina svarta snurp!

Nehe, detta duger inte. 
Ha en prima dag! 

Kommentarer
Postat av: Carro

Tja!

Kul att Nixon sköter sig så bra på agilitykursen!

Har bestämt mig för att börja blogga igen! Kolla gärna in nya bloggen!



Kram Carro och Angus

2011-10-05 @ 18:59:02
URL: http://angusochlillan.blogg.se/
Postat av: Vevve

Skönt att vara ledig.

Har fått tillbaks mobilen ;) vad hette du i wordfeud.

Kram

2011-10-06 @ 09:43:48
URL: http://vevve.com
Postat av: Carro

Ja. Det ska bli kul med en gul tjej i familjen. Lär få att göra ett litet tag i alla fall. Tur att hon är så söt att det går att acceptera. ;)

2011-10-06 @ 10:16:41
URL: http://angusochlillan.blogg.se/
Postat av: Marie

Sköknt att vara ledig, samt skönt då man ser sina sitta där soms töd, det hjälper



Fin bild

2011-10-06 @ 16:17:33
URL: http://myflowergirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0