Innan jag glömmer...

"Kanebo Sensai Foundation Fluid Finish

En foundation som återfuktar huden på djupet och har ett högt fuktinnehåll på 55%, vilket gör att huden omsluts av en mjuk slöja av fukt. Sensai Fluid Finish är en underlagskräm i vätskeform som håller huden milt återfuktad samtidigt som hudytan får en silkeslen, frisk lyster. Den innehåller rent vatten från berget Fuji (Fuji Sensui water) samt den revolutionerande ingrediensen Weightless Moist Glow Factor, ett utmärkt fjäderlätt och genomskinligt pulver som ger en silkeslen, lätt täckning så att din hud får en härlig lyster."

Jag har provat massvis med olika fondations genom åren, min hy torkar lätt och får ojämnheter. Jag blir lätt röd om kinder och får som utslag av vissa make up(er).
MEN, så fick jag tips om denna... WOOHOO säger jag bara!!!
Den lägger sig fint utan att kännas tung eller mastig.
Spricker inte även om man är torr på något parti, den håller verkligen vad den lovar - återfuktande!!
Visserligen inte den billigaste fondation man kan skaffa, men lätt den enda för mej nu!
Jag har tidigare kört med Clarins märke, vilket gett bra resultat - de täcker bra och ger jämn ton, nackdelen är just att jag blir så torr då jag använder den flera dagar i följd.
Så för er med samma problem - kika in kanebos sensai fondation!  (ca pris 440 kr) beroende ¨på vart du köper den. även på + sidan är att flaskan är stor och innehåller 30 ml =)


Kommentarer
Postat av: Marie

Ohhh bra tips där =D

2012-04-15 @ 21:04:25
URL: http://myflowergirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0