Jag är bättre än dej, jag tjänar mer pengar än dej.

 
Tro nu inte att det är min åsikt, jag känner bara rent spontant att det är något som jag länge funderat på... varför man alltid ska hävda sig och anse sig bättre än andra i olika frågor.
Här kommer några exempel:
 
- Åh jag är så glad, vi har köpt hus!!
- Oh så kul, grattis! Hur många rum är det?
- 4 rok.
- okej, ganska litet alltså! Vi har 7 rok.
Alltså, varför ska man i detta läge slå ner på den som är glad över sitt husköp genom att hävda sig och visa att man har större och därigenom bättre? Är större alltid bättre??
 
Annat exempel: - min bil är större än din bil!
Jaha okej?? vem fan har frågat?
 
Varför ska det alltid vara så här? kan man inte bara glädjas åt folk? känna att man unnar folk lycka och att få någon gång i livet få känna sig stolt?
Så nästa gång som någon är glad till dej över något man gjort, köpt eller skaffat - dela då dennes glädje istället för att slå bort den.
Man behöver inte alltid hävda sig till att vara större, bättre, rikare eller bara duktigare!
Alla är lika värda men har olika förutsättningar här i livet.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Håller med, varför kan man inte glädjs åt varandra, dessutom bor ni jättefint och lagom stort, =D

2015-01-02 @ 20:02:39
URL: http://myflowergirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0