Tappat orken... kan ej hitta den!


Dagarna, veckorna, månaderna bara försvinner!!!
Helt galet vad fort tiden går.

Ja har tappat lite ork till att ta itu med saker och ting... tyvärr.
Men ska börja "leta" haha!

Igår hade vi kurs igen.
Lorenzo kurs alltså.
Den gick bra och jag tar många små pauser vilket är kalas för Lorenzo... jag håller hans energi uppe och han ser allert ut vilket är jätte skoj!
Vid något tillfälle var han omöjlig till en tik som löpte (suck) men då fick han sitta uppbunden ett tag och "inte vara med", sen efter det så kunde jag kontrollera honom på nyss! Vilken vinst för mej som alltid har har jätte stora problem med honom och löptikar!

Ikväll har Sanna och jag vardagslydnaden igen!
Det ska bli skoj och vi ska idag prova ett nytt tillfälle som vi aldrig gjort förut...
Förr hade vi ett tillfälle med en sk samhällspromenad, många vovvar från landet är ju ej vana vid trafik och skrammel osv.
Men denne promenaden har aldrig riktigt blivit vad vi velat så nu har vi infört samhälssituationer=)
Så ikväll ska deltagarna får stöta på olika uppgifter och hinder med sina hundar som de ska ta sig förbi!
Det kommer innehålla, ljud, överraskningar, balans osv osv...
Vi hoppas och tror att det kommer bli en givande kväll iaf!
Lorenzo och Ticko ska få sitta med men som störning att gå förbi bara hehe.

På tal om Ticko så fick jag igår se hans EP-anfall...
Usch plutten!!
Tog lite illa vid mej just under själva anfallet med då sanna var så lugn så blev jag snabbt lugn oxå.
Känner att det både var skrämmande att se men samtidigt "nyttigt" då man vet hur det kan te sig.
Ticko piggade iaf på sig hyffsat fort efteråt och började lulla runt på tomten snutten... han såg så förvånade ut.. hjärtat!
Nu hoppas vi på att det dröjer jätte länge tills (om) han får en nytt anfall.

Nähä nu ska jag ner och köpa en blomma till en viss 70åring hehe.

Må så gott
kram

Kommentarer
Postat av: Mirre

Intressant det där med hur olika hundar är, hade jag bundit upp Bellman för att han skulle lugna sig så hade jag haft en än mer taggad hund då jag hämtade in han. Men däremot reagerar ju ej Bellman så mykt på löptikar så jag har ju i dagsläget inte det att tänka på. Men det är ju vanligast att de reagerar på det.



Förstår att det var hjärtskärande att se Tickoplutten, men man blir ju lugn då om matten/Sanna också håller sig lugn.. Man hade nog varit mera rädd/ängslig om det hänt om man var hundvakt åt en sådan hund och man var ensam..



Låter som en spännande kurskväll för er ;) kram

2009-04-22 @ 11:40:03
URL: http://www.mirrekex.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0