Dom underbara


Idag är man solokvist hemma....
Per jobbar och jag är ledig=)
Så jag tog Nixon på en promenad där vi busade lite och tränade lite smått... Han är verkligen så mysig att ha å göra med då han verkligen vill vara till lags!
Lyssnar och är uppmärksam på mej mest hela tiden... lilla sötisen.

Sen då vi kom hem så bytte jag hund och tog med Lorenzo på en cykeltur!
Det var minsann länge sen jag cyklade med honom nu, men han är så duktig!
Springer så fint och slår inte i ankare så som han gjorde förr då HAN ville stanna haha. Nä nu pinnar han på tills jag bestämmer mej för att han en lukt och kiss sträcka=)

Väl hemma på våran gata så hör vi en hund skälla som galen..... och vem är det om inte lilla "söta" Nixpix haha!
Jojo... han ville minsann inte alls vara själv hemma!
Vi har väl varit dåliga på att ensam träna honom... för då hundarna är ensamma väldigt sällan och dom få gånger dom väl e d så är ju alltid dom i sällskap av vardandra!
Men får nog ta mej i kragen till lite sån träning oxå nu tror jag=)

Nä nu ska jag slänga mej på soffan å glutta på tv!!
Ha en mysig helgpå er.
Kramar från oss!

Kommentarer
Postat av: Mirre

ohh vad duktiga ni är, det är allt en liten bellman över Nixo hör jag ;)



Kram

2009-06-06 @ 17:43:44
Postat av: Vevve å labbarna

Hej på er...

Brun & svart ;)

Jo kan varmt rekomendera den "borsten" kanonbra. Ser på golven här också att de fäller mindre. Har inte varit lönt att ens sätta undan dammsugaren här innan.

Hehe Bonzo är likadan han måste se nån av oss eller Pepps, annars skäller han de är inte heller vana vid att vara själva. Men så länge Bonzo har Pepps går det bra ;). Pepps bryr sig inte alls ....

Ha det så gott

Kram

p.s länkar er

2009-06-08 @ 13:51:18
URL: http://vevve.com
Postat av: Vevve å labbarna

Pepps (svarta faran) är 3 ½ år, Bonzo (fula sorken) är 2. Eller som vi kallar dom Humle & Dumle ;)



Kärt barn har många namn ;)



Kram

2009-06-08 @ 14:40:09
URL: http://vevve.com
Postat av: Kristin

Ja, jag borde med ta tag i detta med cykelträning nu med Ozzy. Nu vet jag ju att han är fri på höfterna så nu kan man ju sätta igång och verkligen konditionsträna dem rejält :)



Kul att det går så bra med träningen av den lille. Ja kanske inte ensamträningen då ;) men det andra!!!



Labbar är ju himla goa :)



Kram kram

2009-06-08 @ 20:21:20
URL: http://www.warnbring.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0