Hundträning


Igår var ridhuset öppet till VHKs medlemmar som vanligt på söndagar!
Jag har varit dålig på att vara där ute nu i år, faktist första gången igår *ops*.
Den största anledningen till att jag for ut igår var att det var "inför agility kurs", ledarna vill se lite vardagshyffs på hundarna som skall gå bara=)
Meeeeen, efter en vaken natt på jobbet och mitt huvud mossigt och inte som de brukar vara så tog jag SJÄLVKLART fel på tiden och kom ca 1,5 timma för tidigt haha!

Nåväl, tänkte att jag tränar lite allmänt innan=)
Hade bara Nixon med mig så vi gick en kort rastning först innan vi drog igång.
det var totalt folktomt i ridhuset haha... pga kylan antog jag. Men höll man igång å rörde på sig så var det inte så kallt som man kunde tro!
Vi latjade runt en stund och Nixon tyckte det var kanon skoj med lite kvalitetstid med matte.
Lydnaden gick som på dans! Taggad hund = SNYGGT fotgående!! *Gillart*.
Inkallning med fokus på fart, en fröjd för ögat ;-)
Så körde jag lite kort på div olika moment med bara positivt genomfört. Nöjd!!

Efter en stund så kom 2 personer till ut till ridhuset och vi fick mer störning.
Nixon är så lätt att korrigera och få kontakt med trots störningarna!
Vi la en plats oxå, Ytterst låg Rocca med sin matte framför men ej så långt borta, Nixon i mitten å i andra ytterkant låg Tova med en smarrig köttbulle framför nosen.
Nixon fick vittring på gobiten å luktade i luften.
Men låg tryggt och stabilt!
Toppen toppen!

Ang agilitytestet så gick d oxå bra, så nu skall vi gå nybörjar kurs i vår!
Skiit roligt!
Tjuvstartade lite med tunneln som Nixon tycker är lite små läskig, men fick till d å tillslut for han igenom som en katapult haha!

Ha en bra dag gott folk=)
Kram!

Kommentarer
Postat av: Mirre

Finfiina bilder, vad duktiga ni är, kan tro att Nixon var rejält trött sedan då =D

kraamar

2011-02-21 @ 16:05:27
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Mirre

Hej gumms, hoppas att allt är bra



ledig och allt =D

kramar

2011-02-22 @ 10:59:44
Postat av: Vevve

Sötnos :)

Så duktiga ni är !!

Kram

2011-02-22 @ 12:28:22
URL: http://vevve.com
Postat av: Mirre

Hejsan, tackar =D



Ja, kanske får göra det framöver =D

kramar

2011-02-22 @ 15:33:30
URL: http://myflowergirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0